Büyük Eğitim Yanlışı - KÜÇÜK ÇOCUKLARA KLASİK OKUTMAK


 Belki de eğitim sistemimizdeki en büyük yanlış çocukların yaşlarına uygun kitaplar okutulmamasıdır. Birçok okulda birçok öğretmen daha ilk okuldayken senin klasik okuyup onu anlamanı ve o klasik kitabı onlar gibi yorumlamanı bekler. Tabi böyle bir şey çok zor olduğu için çocuk kitap okumaktan soğuyabilir. Bende böyle bir durumun mağduru olduğum için bu konuda çok hassasım.

 Tabi benim durumum biraz daha farklıydı. Ben okula başlamadan önce annem bana kitap sevgisini aşılamıştı. Okulda klasikleri okumam dayatılınca Klasik kitaplara karşı bir korku gelişti. Sanki okursam anlayamayacakmışım gibi geliyordu. Çünkü bir zamanlar bana zorla okutulmuştu ve ben hiçbir şey anlamamıştım.  Birkaç senedir yavaş yavaş bunu aşmaya çalışıyorum. Bir kitap kurdu olarak elbette bu durum beni çok üzüyor.
 Bu durumun oluşmasındaki en büyük etken öğretmenlerin çocukların gelişimi hakkında yeterli şey bilmemesi. Karşısındaki çocuğun kendisi gibi düşünebildiğini zannediyor. Halbuki bu çocukların gelişimleri hakkında ayrıntılı bir eğitim alsalar onlara klasik dayatmazlar.

 Bence Klasik kitapları 14-15 yaşından önce okutulmaya zorlanılmaması lazım. Ben küçücük çocuklara " Senin elindeki kitap boş. Git blabla adlı klasik kitabı oku." diyen hocalar gördüm. Sonra neden bizim ülkemizde okuma oranı düşük diye söylenirler. Öyle tuhaf bir eğitim sistemi var ki ülkemizde! Tabi bu ezberci ve zorlamaya dayalı sistemde böyle sonuçlar çıkması çok normal.

Hiç yorum yok: