Bir Geyşanın Anıları


  Daha önce filmini izlemiştim ve hayran kalmıştım ama kitabına karşı çok ön yargılıydım. Çünkü Japon kültürü hakkında hiçbir şey bilmediğim için anlamayacağımdan korkuyordum.

  Beklediğin gibi anlamadığın yer oldu mu diye sorarsanız hayır olmadı. Bu belkide filmini izlemiş olmamdan kaynaklanıyor  olabilir, bilemiyorum. 

  Yazar harika bir anlatım sergilemiş.  Kitabı okurken kendimi o kadar çok kaptırdım ki sonunda karakterlerin kurgu olduğunu öğrendiğimde büyük şok yaşadım. Ancak bir Geyşa o dünyayı bu kadar iyi anlatabilir diye düşünüyordum. Çünkü tanımadığım bir yer hakkında o kadar iyi tasvirler yapılmıştı ki sanki zaman zaman o sokaklarda yürüyormuşum gibi hissettim.

  Bu kitabı sevmemin en büyük sebeplerinden biri de saçma sapan mutlu sonlarla veya çok hüzünlü sonla bitmesi yerine gerçek yaşamda karşılaşabileceğimiz gibi hem iyi hemde kötü yönlerini görebileceğimiz oldukça mantıklı bir sonla bitmiş olması.

  Bu arada kapağını çok beğendiğimi söylememe gerek yok sanırım :D

  Bir Geyşanın Anıları beni çok etkileyen ve ara ara dönüp tekrar sayfalarını karıştıracağım bir kitap. Ve tabi ki gözüm kapalı herkese tavsiye ediyorum.

PUANIM:

Hiç yorum yok: