HACHIKO


 Normalde blogumda kitaplardan uyarlama filmler hariç izlediğim filmleri paylaşmam. Ama bu filmden bahsetmezsem olmaz.

 Dün akşam tesadüfen bu filmle karşılaştım.Yatmadan önce 5-10 dakika izleyeyim dedim. Filmi kapatmayı bırak film bitene kadar yerimden bile kıpırdamadım. Film bittiğindeyse gözlerim şiş ve ben hıçkırık krizindeydim. Filmde işlenen olayın gerçek olması beni daha da etkiledi.

 Üniversitede görev yapan profesör bir gün bir köpekle karşılaşır ve onu yanına alır. Adını Hachiko koyar. Hachiko profesöre  her gün metroya kadar eşlik eder. Profesörün üniversiteden dönüşünde onu karşılar. Bu böyle bir yıl devam eder. Bir gün profesör üniversitede kalp krizi geçirir ve hayata gözlerini yumar. Hachiko o  akşam sahibinin metrodan çıkıp yanına gelmesini bekler. Ama profesör gelmez. Hachiko yine beklemeye devam eder. Bir gün bekler, iki gün bekler üç gün bekler... Hachiko ölen sahibini tam 10 yıl bekler.  Tam 10 yıl...

 Hachiko 12 yaşına geldiğinde metronun kapısında ölür.


Bu tür olaylar insanlara gerçek sadakati sorgulatıyor. Hangi insan sevdiği birini hiç bıkmadan  10 yıl bekler.  


 İşte Gerçek Hachiko:






Oscar'a layık oyuncu :)


Hachiko'nun metronun önündeki heykeli:






Hiç yorum yok: